Amikor receptet keresel, valószínűleg gyakran fordulsz az internethez segítségért. Míg korábban a receptgyűjtemények, szakácskönyvek, a munkatársak között csereberélt sütireceptek és a családi receptes füzetek jártak kézről-kézre, mára teljesen megváltozott az, ahogyan a főzéshez, sőt az étteremkereséseshez állunk. És nem biztos, hogy a jó irányba.
Van egy étterem, azaz egy étterem Instagram-oldala, ami a leírások szerint Austinban található, több ezer követőjük van, a posztolt ételek, mint a kis víziló alakú péksütemény vagy éppen a lábfej alakú pizza kering az interneten. És hogy mi ebben az érdekes? Hogy ez az étterem a valóságban nem létezik. A képeket pedig mesterséges intelligencia készítette.
Megváltozott a kapcsolatunk az étellel
Ha most visszautaznánk az időben olyan húsz-harminc évet, és azt mondanánk egy fiatalnak, hogy pár év múlva nem az érdekel majd, hogy finom-e az étel, hanem hogy jól néz-e ki. Vagy hogy nem érdekel majd, ha ki fog hűlni, addig nem eszel belőle, amíg le nem fotózod, hogy aztán vagy az ismerőseidnek mutogasd, vagy soha többé rá se nézz, akkor valószínűleg azt mondaná, hogy megőrültünk. Pedig a közösségi oldalak alapjaiban változtatták meg, mit és hol eszünk esszük.
Ma már egy étterem esetében sem az a lényeg, hogy finom legyen az étel, jók legyenek az ízek, legalább annyira, sőt sok esetben fontosabb, hogy milyen a berendezés, mennyire jók a fények, és mennyire különleges az ételek megjelenése, akár színekben is. A már említett Ethos nevű nem létező étterem fotóit kedvelik botok, és nagyon sok hús-vér ember is, akik nem veszik észre, hogy a képeket a mesterséges intelligencia készítette. Hogy mire jó ez az egész már azon kívül, hogy teszteljék, mire jó a képgenerálás, és elő lehessen állítani néhány vicces képet arról, hogy például Jeff Bezos, a világ egyik leggazdagabb embere, az Amazon alapítója szolgál fel koktélt, az a például a pénzkereset. Ugyanis lehet pólókat is vásárolni.
A teljes cikk a glamour.hu-n olvasható!